Saturday, October 31, 2009

TANDA2 7-3-1-AKHIR HARI SEBELUM MATI

Assalamualaikum....

Kesinambungan 2...

Tanda2 7 hari sebelum hari mati:

Adapun tanda ini akan diberikan hanya kepada mereka yang diuji dengan musibah kesakitan di mana orang sakit yang tidak mahu makan tetapi secara tiba2 ianya berselera untuk makan.

Tanda2 3 hari sebelum hari mati:

Pada ketika ini akan merasa denyutan di bahagian tengah dahi kita iaitu diantara dahi kanan dan dahi kiri. Jika tanda ini dapat dikesan, maka berpuasalah kita selepas itu supaya perut kita tidak mengandungi banyak najis dan ini akan memudahkan urusan orang yang akan memandikan kita nanti.

Ketika ini juga, mata hitam kita tidak akan bersinar lagi dan bagi orang yang sakit, hidungnya akan perlahan2 jatuh dan ini dapat dikesan jika kita melihatnya dari bahagian sisi. Telinganya akan layu di mana bahagian hujungnya akan beransur2 masuk ke dalam. Telapak kakinya yang terlunjur akan perlahan2 jatuh ke depan dan sukar ditegakkan.

Tanda2 1 hari sebelum hari mati:

Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana kita akan merasakan satu denyutan di bahagian belakang iaitu di kawasan ubun2 di mana ini menandakan kita tidak akan sempat untuk menemui waktu Asar keesokkan harinya.

Tanda2 akhir sebelum hari mati:

Akan berlaku keadaan di mana kita akan merasakan satu keadaan sejuk di bahagian pusat dan ianya akan turun ke pinggang dan seterusnya akan naik ke bahagian halkum. Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah syahadah dan berdiam diri dan menantikan kedatangan malaikat maut untuk menjemput kita kembali kepada Allah s.w.t yang telah menghidupkan kita dan sekarang akan mematikan pula.

Sesungguhnya mengingati mati itu dituntut oleh agama. Berpesan2lah sesama kita. Moga kita mendapat petunjuk dari Allah. Wallahu'alam...
.

No comments: